Verzorging, garantie & klachten
Uitpakken & opbergen
Open de verpakking voorzichtig om beschadiging van het product te voorkomen. Gelieve de papieren of plastic verpakking van uw nieuwe rugzak niet te scheuren. Bewaar uw rugzak op een koele, droge plaats, uit de buurt van direct zonlicht of vochtigheid. Vermijd ten koste van alles de tas te vouwen of in te drukken. Behandel het leer als ieder ander leerproduct.
Schoonmaken
U kunt vlekken en vuil op uw tas verwijderen met een zachte, droge doek of een licht vochtige doek. Vermijd reiniging met zeep of chemicaliën, omdat dit onherstelbare schade kan veroorzaken die niet onder garantie kan worden gerepareerd. Onzorgvuldigheid kan een kleurverandering veroorzaken of het materiaal beschadigen. Vermijd het wassen van de tas met overvloedig water. Als de tas nat is geworden door regen, laat hem drogen op kamertemperatuur. Gebruik nooit een föhn om de tas te drogen; de hitte beschadigt het materiaal.
1 jaar garantie
De garantieverplichtingen van Berba lederwaren producten dat u zojuist heeft gekocht (het “product”) zijn beperkt tot de voorwaarden die in dit document worden uiteengezet. Berba lederwaren garandeert het product tegen materiaal- en fabricagefouten gedurende één jaar vanaf de datum van oorspronkelijke aankoop (“garantieperiode”). Garantie wordt alleen verleend als de koper het product heeft gekocht op www.berba.nl of via een geautoriseerde wederverkoper en daar een aankoopbewijs van heeft.
Als er zich een defect voordoet en Berba Lederwaren binnen de garantieperiode een geldige claim ontvangt, zal Berba Lederwaren naar eigen goeddunken het product repareren of het product vervangen door een functioneel gelijkwaardig nieuw product. In dien u een Berba Lederwaren product met een defect ontvangt, laat dan alle labels intact en beschadig de originele verpakking zo min mogelijk. Neem direct contact met Berba Lederwaren op via info@berba.nl.
Als het product wordt geruild, wordt het vervangende product uw eigendom en wordt het product eigendom van Berba Lederwaren. Bij terugbetaling wordt het product eigendom van Berba lederwaren.
Berba Lederwaren geeft geen garantie tegen normale slijtage die ontstaat door normaal gebruik, zoals vegen, vlekken, oneffenheden en krassen in het materiaal. Zulke, door externe factoren veroorzaakte veranderingen in het uiterlijk van het materiaal tasten de functionaliteit van het product niet aan en zijn daarom geen productiefout. Ook het weer en de zon kunnen na verloop van tijd het uiterlijk van het product beïnvloeden, dit is geen materiaal- of fabricagefout maar zijn sporen van normaal gebruik.
Let extra goed op bij het openen en sluiten van ritsen. Beweeg de rits altijd licht en soepel, vooral op plaatsen waar de rits een hoek om gaat. Gebruik indien mogelijk uw andere hand om de rits vast te houden terwijl u deze bedient. Gebruik nooit extra kracht als een rits niet soepel loopt, dit kan tot onherstelbare schade leiden! Ook kan het te vol laden van de rugzak zet de ritsen onder druk en kan leiden tot onherstelbare schade aan de ritsen. Schade aan ritsen door oneigenlijk gebruik zoals hierboven beschreven valt niet onder de garantie.
BELANGRIJKE INFORMATIE OVER LEDER:
Leer is een natuurlijk product. In leer komen zichtbare korrels, poriën, littekens, insectenbeten en verschillen in kleur en/of structuur voor. Deze kenmerken zijn geen fabricagefouten, maar laten zien dat uw tas of portemonnee van echt leer is. De natuur heeft zijn handtekening achtergelaten in het leer en dit maakt ieder product uniek. Omdat er tijdens het looiproces gebruik wordt gemaakt van plantaardige oliën, is er kans op afgeven. Wees daarom altijd zeer voorzichtig met het dragen van donkere tassen op lichte kleding.
Wij raden u aan om uw lederen tas of portemonnee zelf goed te onderhouden met een voedende, kleurloze crème voor leerproducten. Dit verlengt de levensduur van het product. Let op, dit geldt alleen voor glad leer, niet voor suède of nubuck.
Klachtenregeling
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@berba.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.